Door de coronacrisis en de bijbehorende maatregelen voor inwoners en ondernemers hebben wij in 2020 nog meer gecommuniceerd over wat wij doen dan voorheen. Informatie over openingstijden, werkwijze aan de balies en de gevolgen van de corona-maatregelen in de stad zijn hiervan enkele voorbeelden. Dit doen we met de bedoeling om iedereen zoveel mogelijk tijdig op de hoogte te brengen van wat er van hen verwacht wordt en wat mogelijk is. Daarnaast zijn we blijven werken aan de begrijpelijkheid van onze communicatie. Zo is er in 2020 gewerkt aan de verbetering van de begrijpelijkheid van raadsvoorstellen en standaardbrieven aan onze inwoners. Verder hebben we grote technische inhaalslagen doorgevoerd met betrekking tot het onze website almere.nl en het klantcontactcenter.
En ondanks dat iedereen thuis werkte, heeft het klantcontactcentrum veel inwoners en ondernemers geholpen. Vanwege thuiswerken en meer vragen aan de gemeente ontstond er soms een langere werktijd, maar de kwaliteit van ons werk leed hier niet onder.